Wise People – Twoi eksperci od WordPressa i projektowania interfejsów

Bombki, którym nie oprze się nawet Dior. Polska manufaktura podbija świat

KIEDY FORMIE I TREŚCI BRAKUJE SPÓJNOŚCI

Wyzwanie

Glitter Lab to nie tylko rodzinna pracownia artystyczna, ale przede wszystkim zespół, który z sercem i zapałem tworzy nawet najbardziej wyszukane szklane dzieła sztuki. Oprócz klasycznych okrągłych bombek, w Glitter Lab znajdziemy fantazyjne gryfy, smoki ze złotą łuską czy bogato zdobione jaja jubilerskie.

Firma zdobyła uznanie nie tylko na rodzimym rynku, ale przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, w których sprzedaje lwią część kolekcji własnych oraz produktów realizowanych na zamówienie. Klientami Glitter Lab są między innymi renomowane marek modowe i domy towarowe.

Z uwagi na wybuch pandemii Covid-19, firma straciła możliwość udziału w targach, które stanowiły główne źródło klientów. Kierownictwo firmy postanowiło odświeżyć stronę internetową, ponieważ stara strona nie budziła zaufania klientów, do której marka kieruje swoje produkty i usługi.

Obawy, które miał klient rozpoczynając proces pracy nad nową stroną firmową:

  1. Produkty Glitter Lab są efektem ciężkiej, twórczej pracy. Czy na stronie internetowej można pokazać, jak dużo wysiłku wymaga ich produkcja?
  2. Czy uda się zaintrygować twórców i kolekcjonerów na tyle, by uznali markę Glitter Lab za ciekawą i wartą uwagi? 
  3. Czy zdjęcia pokazujące produkty oddadzą również ich unikalność i najwyższą jakość? 
  4. Jak przekonać potencjalnego klienta, że proces wytwórczy bywa nieprzewidywalny, a mimo to efekt końcowy jest wart swej ceny i warto na niego czekać?

Kiedy pracownia Glitter Lab postanowiła podjąć wyzwanie, pomogliśmy im stworzyć stronę, która sama w sobie jest małym dziełem sztuki – wyrafinowanym, eleganckim i przede wszystkim, przemawiającym do emocji potencjalnych klientów. 

Glitter Lab projekty
JAK FORMOWAŁ SIĘ PROJEKT

Podejście

Wiedzieliśmy, że projekt będzie wymagający z uwagi na potrzebę skoordynowania ze sobą przygotowań wszystkich niezbędnych materiałów, których brakowało do realizacji projektu – koncepcji graficznej, zdjęć, które będą do niej pasowały oraz tekstów, które dopełnią komunikacji. 

Biorąc pod uwagę, jak bardzo zespół Glitter Lab był obłożony codzienną pracą, postanowiliśmy odpowiednio dużo czasu poświęcić rozpoznaniu potrzeb. To pozwoliło nam zaproponować stylistykę, która spodobała się tak bardzo, że nadała ton realizowanej później sesji zdjęciowej. W efekcie mogliśmy aktywnie wesprzeć klienta w opracowaniu scenariusza sesji, poszukiwaniu odpowiedniego fotografa oraz konsultowaniu szczegółów zdjęć. Klient zyskał dzięki temu czas na zbudowanie katalogu produktów oraz opatrzenie każdego produktu odpowiednimi etykietami, które następnie pozwoliły na zaawansowane filtrowanie i sortowanie na nowej stronie www. 

Projekt formował się w następujących krokach:

  • Warsztaty Discovery z zespołem UX Designerów w celu omówienia profilu firmy oraz jej klientów. W wyniku warsztatów powstała mapa problemów do zaadresowania i lista sposobów, w jaki można to zrobić.
  • Analiza SEO i przygotowanie zestawu słów kluczowych stanowiących bazę do pozycjonowania marki na rynku amerykańskim (USA).
  • Opracowanie architektury i logiki strony, która prowadzi klienta “za rękę” przez produkty oraz proces ich wytwarzania. W wyniku tego etapu powstały makiet w Adobe XD. Dobraliśmy również kolorystykę strony www oraz wiodące fonty.
  • Seria spotkań online z copywriterem, podczas których budowała się historia o firmie i jej wartościach. Postawiliśmy na komunikację, podkreślającą niezwykły kunszt ozdób z kolekcji Glitter Lab i korespondującą z wypracowaną wcześniej koncepcją wizualną.
  • Stopniowe projektowanie kolejnych podstron, które regularnie przekazywaliśmy klientowi do akceptacji. Równocześnie zaplanowaliśmy sesję zdjęciową, w wyniku której powstały aranżowane zdjęcia produktów.
  • Zakodowanie strony oraz konfiguracja serwera klienta tak, by nowa strona była zabezpieczona a jej działanie zoptymalizowane dla klientów pochodzących z USA.

Częste spotkania statusowe wewnątrz zespołu pozwoliły nam trzymać rękę na pulsie i regularnie przedstawiać klientowi efekty naszej pracy, mimo że cały projekt realizowaliśmy zdalnie.

Jak wygląda nowa strona Glitter Lab?

  • Bogata w ilustracje, a mimo to płynna w odbiorze strona prezentująca portfolio Glitter Lab i ukazująca kulisy rzemiosła artystycznego, jakim jest tworzenie i zdobienie trójwymiarowych szklanych figurek.
  • Ciemne tło szablonu i ekstrawagancki font wskazują, że odbiorcą usług Glitter Lab jest świadomy klient o wysokiej wrażliwości artystycznej.
  • Płynny design bogaty w zdjęcia gotowych produktów powoduje, że użytkownik nie może przejść obojętnie wobec portfolio Glitter Lab. 
  • Zdjęcia produktów na białym tle (packshot) od razu rzucają się w oczy pokazując bogactwo zdobień i kształtów.
  • Sesja z profesjonalnym fotografem zaowocowała niebanalnymi ujęciami bombek, które konsekwentnie przeplatają się z czystymi zdjęciami produktowymi.
  • Strona osadzona na silniku WordPress daje klientowi swobodę edycji i pełną kontrolę nad treścią. 
  • WPML pozwala na płynne przełączanie się między wersjami językowymi.
  • Wtyczka YoastSEO wspomaga pozycjonowanie strony i optymalizację treści pod kątem SEO.
  • Produkty stanowią specjalnie stworzoną kategorię wpisu, dzięki czemu można je edytować z poziomu panelu administracyjnego WordPress. Wyświetlanie informacji o kategoriach produktów i filtrowanie nie wymaga połączenia przez API, co odciąża serwer.
  • Zaawansowana wyszukiwarka produktów umożliwia dynamiczne filtrowanie według kilku warunków równocześnie. 
  • Specjalnie zaprojektowane pola w opisie produktu automatycznie uzupełniają się treścią, dzięki czemu unikamy wielokrotnego opisywania kolekcji przy każdej z kilkuset ozdób prezentowanych na stronie. 
glitter-lab-case-study

Spodobał Ci się ten projekt?

Pogadajmy! Umów się na krótką rozmowę, a nasz konsultant odpowie w ciągu 24h. Kliknij na poniższy przycisk i skorzystaj z formularza lub napisz bezpośrednio na: hello@wisepeople.pl

Skontaktuj się