Alma S.A. – co to za firma?
Firma Alma S.A. od ponad 40 lat pełni wiodącą rolę w procesie transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. Do głównych obszarów specjalizacji marki Alma należą:
- zapewnianie cyberbezpieczeństwa poprzez wdrażanie najnowocześniejszych zabezpieczeń przed cyfrowymi atakami, w ty rozwiązań kwantowych;
- dostosowanie infrastruktur IT do unijnych i lokalnych regulacji prawnych;
- dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań infrastrukturalnych, m.in. poprzez usługi związane z xWDM, SDH/PDH, WiFi, Ethernet, systemów radiowych, Cloud/Data Center.
Do 2025 roku, Alma obsłużyła ponad 450 klientów w ramach przeszło 5000 projektów o łącznej wartości ponad 1,1 mld zł. Wśród klientów firmy znajdują się tak rozpoznawalne marki, jak Żabka, Bank Pekao, Ciech, LPP czy Inglot, a także wiele instytucji publicznych, na czele z Ministerstwem Sprawiedliwości, NASK czy GDDKiA.
Czytelność i uspójnienie oferty jako nadrzędny cel projektu
W ramach omawianych niżej warsztatów strategicznych (Discovery Workshop Wise People) pracowaliśmy wokół aż 11 inicjatyw budujących cele marki Alma S.A, finalnie skupiając się w największym stopniu na:
- zbudowaniu rozpoznawalnego wizerunku i napędzaniu sprzedaży,
- większej efektywności współpracy z partnerami,
- wzmocnieniu zespołu w organizacji,
- zwiększeniu efektywności sprzedaży.
Zespoły przyjęły, że wyznacznikiem sukcesu w procesie rebrandingu oraz web developmentu będzie sytuacja, w której Alma S.A. dysponuje nową, przejrzystą, zrozumiałą ofertą. To dzięki nowemu otwarciu komunikacyjnemu (po ponad 40 latach działalności z kluczowymi klientami) są możliwe do zrealizowania sprecyzowane cele strategiczne firmy – sprzedażowe, HR-owe czy wizerunkowe.
Uporządkowany proces fundamentem złożonego projektu
Pierwszym krokiem procesu kreatywnego Wise People były Warsztaty Discovery zrealizowane w modelu hybrydowym – część zespołu spotkała się w siedzibie Alma S.A. z przedstawicielami zarządu, działu marketingu, a także liderami i konsultantami wybranych działów (m.in. HR, sprzedaż). Warsztaty zrealizowane z wykorzystaniem narzędzia Miro zostały przygotowane z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta, co znalazło odzwierciedlenie w szerokim zakresie ćwiczeń dotyczących m.in.:
- strategii marki,
- lejka sprzedażowo-marketingowego,
- kierunku wizualnego marki.
Tradycyjnie nie zabrakło moderowanej dyskusji wokół proponowanej architektury strony czy rozbudowanej tablicy inspiracji (moodboardów).
Następstwem warsztatów i startu projektu było zaangażowanie, podobnie jak w projekcie dla Sales&More, partnerskiego zespołu Moth UX & Branding Studio. W efekcie prac na tym etapie udało się stworzyć kompletnie nową identyfikację wizualną – zarówno logo, jak i nowe elementy identyfikacji wizualnej (np. kolorystykę i typografię), wraz z charakterystycznym kierunkiem wizualnym.
Kolejnym, finalnym krokiem projektu było zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej z wykorzystaniem autorskiego szablonu Wise People. Iteracyjny charakter projektu i ścisła współpraca z działem marketingu Alma S.A. pozwoliła już w trakcie projektu pracować na docelowych treściach i konsekwentnie projektować oraz kodować kolejne sekcje i podstrony.
Wreszcie, launch marki i strony poprzedziły wzajemne ustalenia dotyczące komunikacji i premiery projektu. Case study, które właśnie czytasz, jest przykładem, że dobra współpraca zaczyna już na etapie pierwszych, sprzedażowych rozmów, a każde kolejne wyzwanie wzmacnia relację i więź między firmami reprezentującymi polski sektor IT.

Efekt rebrandingu, czyli co widzimy w momencie premiery projektu Alma?
W momencie premiery nowej marki oraz strony internetowej Alma S.A. otwiera nowy rozdział w swojej kilkudziesięcioletniej historii. Po raz pierwszy oferta jest ułożona w tak czytelny i przystępny sposób, zachowując jednocześnie merytoryczny, specjalistyczny charakter wynikający ze specyfiki swojej działalności.
Nowa marka manifestuje gotowość na mierzenie się z wyzwaniami współczesności. Zastosowany w kluczowych elementach wizualnych i detalach “szklany”, “płynny” efekt jest inspirowany fizyką i technologią. Począwszy od znaku, poprzez typografię, na doborze zdjęć kończąc – każdy aspekt rebrandingu pozostaje w spójności z wyrazistym i eksperckim, pewnym swoich możliwości charakterem lidera, który de facto od dziesięcioleci realizuje w praktyce transformację cyfrową.
Nowa marka i strona Alma S.A., dzięki zaangażowaniu zespołu Wise People (przy brandingowej kooperacji z Moth UX & Branding Studio) jest odpowiedzią na strategiczne cele, w tym międzynarodowy rozwój organizacji.
Kluczowe wnioski z transformacji liderów transformacji cyfrowej
- W dużej skali niezbędne jest strategiczne podejście do procesu kreatywnego – począwszy od rozbudowanych warsztatów Discovery, przez holistyczny rebranding, po design i development autorskiego projektu.
- Kluczem do zrozumienia złożonych potrzeb dużej organizacji jest współpraca z przedstawicielami wszystkich kluczowych działów – w tym przypadku potrzebny był insight nie tylko zarządu czy marketingu, ale również sprzedaży, HR czy technologii, w której Alma S.A. się specjalizuje.
- Ogromne doświadczenie rynkowe firmy przechodzącej rebranding to szczególne wyzwanie – z jednej strony wiedza i dane są sporym ułatwieniem, z drugiej przyzwyczajenia i ugruntowane przekonania stanowią naturalną przeszkodę wdrażania nowych pomysłów. W tym projekcie udało się jednak znaleźć pomost między ciekawą historią a ekscytującą przyszłością.


Mamy ponad 40 lat gigantycznego doświadczenia pracy z największymi w swoich sektorach. Mimo niewątpliwych sukcesów i ciągłego rozwoju, mieliśmy jednak poczucie, że nasza komunikacja nie odzwierciedla naszej realnej pozycji, nie jest też dostosowana do współczesnych standardów komunikacji na rynku. Dzięki projektowi z Wise People udało się uporządkować ofertę, znaleźć w niej spójność i nowoczesny charakter. Gdy patrzymy na naszą nową markę i stronę www – mamy poczucie, że udało się zrealizować cele i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania.
Oskar Kabat, Marketing Manager Alma S.A.

Dowiedz się więcej
FAQ
Kluczowym wyzwaniem jest unowocześnienie wizerunku przy jednoczesnym zachowaniu szacunku do historii i rozpoznawalności marki. Wymaga to znalezienia balansu, który otworzy firmę na nowych klientów, nie zrażając dotychczasowych partnerów biznesowych. Z innej strony – istnieją scenariusze, w których najbardziej uzasadnioną biznesowo decyzją jest „brandingowa rewolucja”.
Warsztaty Discovery pozwalają uporządkować skomplikowaną ofertę i pogodzić często sprzeczne cele różnych działów (np. marketingu, sprzedaży i HR). Dzięki nim struktura strony opiera się na twardych danych i potrzebach użytkownika, a nie subiektywnych odczuciach. Służą też lepszej wycenie oraz integracji zespołów.
Należy odejść od hermetycznego języka technicznego na rzecz architektury informacji opartej na języku korzyści i potrzebach klienta. Warto pogrupować usługi w intuicyjne kategorie, które prowadzą użytkownika od ogółu do szczegółu, ułatwiając szybkie zrozumienie oferty.
Tak, zmiana strony internetowej realnie wpływa na procesy rekrutacyjne, ponieważ jest ona wizytówką, którą kandydaci weryfikują w pierwszej kolejności przed aplikacją. Spójny i innowacyjny wizerunek w sieci buduje zaufanie do pracodawcy i sygnalizuje, że organizacja jest przyjaznym, ambitnym środowiskiem rozwoju zawodowego.

