Przejdź do treści
Wise People – holistyczne projekty informatyczne
  • Strony www
    • Strony dla IT
    • Strony dla agencji
    • Strony dla healthcare
    • Strony dla przemysłu
    • Projekty specjalne
  • Usługi
    • Audyty
    • Audyt WCAG
    • Strategia
    • Branding
    • Design
    • Development
    • Support
    • Szkolenia
  • O nas
    • Blog
    • Ludzie
    • Proces kreatywny
    • Newsletter
  • Praca
  • Case Studies
  • Bezpłatna konsultacja
  • PL
    • EN
  • Wise People
  • Case Studies
  • Alma.biz.pl – rebranding i nowa strona lidera cyfrowej transformacji z 40-letnim doświadczeniem rynkowym

Alma.biz.pl – rebranding i nowa strona lidera cyfrowej transformacji z 40-letnim doświadczeniem rynkowym

BrandingDesign (UX/UI)Development
Zobacz stronę

Projekt w pigułce:

  • Warsztaty strategiczne, rebranding oraz nowa strona internetowa dla Alma S.A. - jednej z najważniejszych i najdłużej działających firm w polskim sektorze IT.

Efekty:

  • Czytelna, uporządkowana i odważna komunikacja na miarę aspiracji firmy, która odpowiada za infrastrukturę IT i cyberbezpieczeństwo branżowych liderów (wśród klientów m.in. Żabka, LPP, Bank Pekao).

Alma S.A. – co to za firma?

Firma Alma S.A. od ponad 40 lat pełni wiodącą rolę w procesie transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. Do głównych obszarów specjalizacji marki Alma należą:

  • zapewnianie cyberbezpieczeństwa poprzez wdrażanie najnowocześniejszych zabezpieczeń przed cyfrowymi atakami, w ty rozwiązań kwantowych;
  • dostosowanie infrastruktur IT do unijnych i lokalnych regulacji prawnych;
  • dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań infrastrukturalnych, m.in. poprzez usługi związane z xWDM, SDH/PDH, WiFi, Ethernet, systemów radiowych, Cloud/Data Center.

Do 2025 roku, Alma obsłużyła ponad 450 klientów w ramach przeszło 5000 projektów o łącznej wartości ponad 1,1 mld zł. Wśród klientów firmy znajdują się tak rozpoznawalne marki, jak Żabka, Bank Pekao, Ciech, LPP czy Inglot, a także wiele instytucji publicznych, na czele z Ministerstwem Sprawiedliwości, NASK czy GDDKiA.

 

Czytelność i uspójnienie oferty jako nadrzędny cel projektu

W ramach omawianych niżej warsztatów strategicznych (Discovery Workshop Wise People) pracowaliśmy wokół aż 11 inicjatyw budujących cele marki Alma S.A, finalnie skupiając się w największym stopniu na:

  • zbudowaniu rozpoznawalnego wizerunku i napędzaniu sprzedaży,
  • większej efektywności współpracy z partnerami,
  • wzmocnieniu zespołu w organizacji,
  • zwiększeniu efektywności sprzedaży.

Zespoły przyjęły, że wyznacznikiem sukcesu w procesie rebrandingu oraz web developmentu będzie sytuacja, w której Alma S.A. dysponuje nową, przejrzystą, zrozumiałą ofertą. To dzięki nowemu otwarciu komunikacyjnemu (po ponad 40 latach działalności z kluczowymi klientami) są możliwe do zrealizowania sprecyzowane cele strategiczne firmy – sprzedażowe, HR-owe czy wizerunkowe.

Uporządkowany proces fundamentem złożonego projektu

Pierwszym krokiem procesu kreatywnego Wise People były Warsztaty Discovery zrealizowane w modelu hybrydowym – część zespołu spotkała się w siedzibie Alma S.A. z przedstawicielami zarządu, działu marketingu, a także liderami i konsultantami wybranych działów (m.in. HR, sprzedaż). Warsztaty zrealizowane z wykorzystaniem narzędzia Miro zostały przygotowane z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta, co znalazło odzwierciedlenie w szerokim zakresie ćwiczeń dotyczących m.in.:

  • strategii marki, 
  • lejka sprzedażowo-marketingowego,
  • kierunku wizualnego marki. 

Tradycyjnie nie zabrakło moderowanej dyskusji wokół proponowanej architektury strony czy rozbudowanej tablicy inspiracji (moodboardów).

Następstwem warsztatów i startu projektu było zaangażowanie, podobnie jak w projekcie dla Sales&More, partnerskiego zespołu Moth UX & Branding Studio. W efekcie prac na tym etapie udało się stworzyć kompletnie nową identyfikację wizualną – zarówno logo, jak i nowe elementy identyfikacji wizualnej (np. kolorystykę i typografię), wraz z charakterystycznym kierunkiem wizualnym.

Kolejnym, finalnym krokiem projektu było zaprojektowanie i wdrożenie strony internetowej z wykorzystaniem autorskiego szablonu Wise People. Iteracyjny charakter projektu i ścisła współpraca z działem marketingu Alma S.A. pozwoliła już w trakcie projektu pracować na docelowych treściach i konsekwentnie projektować oraz kodować kolejne sekcje i podstrony.

Wreszcie, launch marki i strony poprzedziły wzajemne ustalenia dotyczące komunikacji i premiery projektu. Case study, które właśnie czytasz, jest przykładem, że dobra współpraca zaczyna już na etapie pierwszych, sprzedażowych rozmów, a każde kolejne wyzwanie wzmacnia relację i więź między firmami reprezentującymi polski sektor IT.

Efekt rebrandingu, czyli co widzimy w momencie premiery projektu Alma? 

W momencie premiery nowej marki oraz strony internetowej Alma S.A. otwiera nowy rozdział w swojej kilkudziesięcioletniej historii. Po raz pierwszy oferta jest ułożona w tak czytelny i przystępny sposób, zachowując jednocześnie merytoryczny, specjalistyczny charakter wynikający ze specyfiki swojej działalności.

Nowa marka manifestuje gotowość na mierzenie się z wyzwaniami współczesności. Zastosowany w kluczowych elementach wizualnych i detalach “szklany”, “płynny” efekt jest inspirowany fizyką i technologią. Począwszy od znaku, poprzez typografię, na doborze zdjęć kończąc – każdy aspekt rebrandingu pozostaje w spójności z wyrazistym i eksperckim, pewnym swoich możliwości charakterem lidera, który de facto od dziesięcioleci realizuje w praktyce transformację cyfrową.

Nowa marka i strona Alma S.A., dzięki zaangażowaniu zespołu Wise People (przy brandingowej kooperacji z Moth UX & Branding Studio) jest odpowiedzią na strategiczne cele, w tym międzynarodowy rozwój organizacji.

Kluczowe wnioski z transformacji liderów transformacji cyfrowej

  • W dużej skali niezbędne jest strategiczne podejście do procesu kreatywnego – począwszy od rozbudowanych warsztatów Discovery, przez holistyczny rebranding, po design i development autorskiego projektu.
  • Kluczem do zrozumienia złożonych potrzeb dużej organizacji jest współpraca z przedstawicielami wszystkich kluczowych działów – w tym przypadku potrzebny był insight nie tylko zarządu czy marketingu, ale również sprzedaży, HR czy technologii, w której Alma S.A. się specjalizuje.
  • Ogromne doświadczenie rynkowe firmy przechodzącej rebranding to szczególne wyzwanie – z jednej strony wiedza i dane są sporym ułatwieniem, z drugiej przyzwyczajenia i ugruntowane przekonania stanowią naturalną przeszkodę wdrażania nowych pomysłów. W tym projekcie udało się jednak znaleźć pomost między ciekawą historią a ekscytującą przyszłością.

Mamy ponad 40 lat gigantycznego doświadczenia pracy z największymi w swoich sektorach. Mimo niewątpliwych sukcesów i ciągłego rozwoju, mieliśmy jednak poczucie, że nasza komunikacja nie odzwierciedla naszej realnej pozycji, nie jest też dostosowana do współczesnych standardów komunikacji na rynku. Dzięki projektowi z Wise People udało się uporządkować ofertę, znaleźć w niej spójność i nowoczesny charakter. Gdy patrzymy na naszą nową markę i stronę www – mamy poczucie, że udało się zrealizować cele i jesteśmy gotowi na nowe wyzwania.

Oskar Kabat, Marketing Manager Alma S.A.

Podoba Ci się to case study?

Niedługo w tym miejscu może znaleźć się opis naszego wspólnego projektu. Wypełnij formularz i porozmawiajmy o stronie dla Twojej firmy.

Skontaktuj się
Dowiedz się więcej

FAQ

Kluczowym wyzwaniem jest unowocześnienie wizerunku przy jednoczesnym zachowaniu szacunku do historii i rozpoznawalności marki. Wymaga to znalezienia balansu, który otworzy firmę na nowych klientów, nie zrażając dotychczasowych partnerów biznesowych. Z innej strony – istnieją scenariusze, w których najbardziej uzasadnioną biznesowo decyzją jest „brandingowa rewolucja”.

Warsztaty Discovery pozwalają uporządkować skomplikowaną ofertę i pogodzić często sprzeczne cele różnych działów (np. marketingu, sprzedaży i HR). Dzięki nim struktura strony opiera się na twardych danych i potrzebach użytkownika, a nie subiektywnych odczuciach. Służą też lepszej wycenie oraz integracji zespołów.

Należy odejść od hermetycznego języka technicznego na rzecz architektury informacji opartej na języku korzyści i potrzebach klienta. Warto pogrupować usługi w intuicyjne kategorie, które prowadzą użytkownika od ogółu do szczegółu, ułatwiając szybkie zrozumienie oferty.

Tak, zmiana strony internetowej realnie wpływa na procesy rekrutacyjne, ponieważ jest ona wizytówką, którą kandydaci weryfikują w pierwszej kolejności przed aplikacją. Spójny i innowacyjny wizerunek w sieci buduje zaufanie do pracodawcy i sygnalizuje, że organizacja jest przyjaznym, ambitnym środowiskiem rozwoju zawodowego.

Share:

Zobacz inne projekty

Sales&More - strona z efektem wow marki, która chce i daje więcej
Branding, Design (UX/UI), Development

Sales&More - strona z efektem wow marki, która chce i daje więcej

Zobacz case
prawo-jazdy-360.pl - pełen proces badawczy i udoskonalenie doświadczeń użytkowników platformy lidera testów na prawo jazdy
Design (UX/UI)

prawo-jazdy-360.pl - pełen proces badawczy i udoskonalenie doświadczeń użytkowników platformy lidera testów na prawo jazdy

Zobacz case
Kontakt

Masz pomysł?

Czas na kawę z Wise People! Umów się na bezpłatną konsultację online, a my skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.

Get in touch
Działamy na całym świecie z Polski

Dane Firmy

Adres

Wise People sp. z o.o.
ul. Księdza Ignacego Skorupki 102/14
85-154 Bydgoszcz, Poland
NIP: 953-275-09-99
KRS: 0000736714
REGON: 380521440

Rynki docelowe

Polska
Wielka Brytania
Szwajcaria
Belgia/Niderlandy
Szwecja
USA

Wise People – holistyczne projekty informatyczne
let's do IT the wise way.

Na skróty
  • O nas
  • Jak to działa
  • Blog
  • FAQ
  • Nowoczesna strona www – ebook
  • Kontakt
Usługi
  • Strategia
  • Branding
  • Design
  • Development
  • Support
Case Studies 
  • Occubee
  • Sharebee
  • Kinoteka
  • Arch Viz Artist
  • Polityka prywatności
  • Projekty UE

© 2024 Wise People. All rights reserved.