1. Odważne kolory i minimalistyczny design
Strony coraz częściej sporządzane są w odważnych, nieoczywistych kolorach, jak np. odcienie turkusu czy intensywnej czerwieni. Jednocześnie, te niekonwencjonalne w swym zamyśle kolory współgrają z minimalistycznym designem.
2. Jeszcze więcej wideo
animacji, integrowanych GIFów oraz dynamicznych ilustracji. Instagram rezygnuje ze statycznych zdjęć, a idzie w stronę wideo, aby konkurować z TikTokiem i YouTube, tworząc Instagram Reels. TikTok zyskuje na popularności dzięki krótkim, spontanicznym wideo. YouTube startuje ze swoimi Shorts.
Wygląda na to, że użytkownicy Internetu przywykli tak bardzo do ruchomych elementów, że strona www z samymi zdjęciami lub grafikami wydaje się zbyt monotonna. Stąd zastosowanie ruchomych sekcji na stronie, efektów paralaksy, lub pojedynczych animacji w sekcji otwierającej stronę. Dobrze sprawdzą się również filmiki video i inne formaty, które ożywiają stronę.
3. Asymetryczne struktury stron www
Wiele stron buduje się na konstrukcji umożliwiającej dopasowanie poszczególnych elementów do niewidzialnej kratki, czyli tzw. grida. Taki design strony może być nieatrakcyjny wizualnie, na dodatek z marketingowej perspektywy wcale się nie wyróżnia.
Już w 2023 roku i kolejnych latach strony coraz częściej będą budowane w asymetrycznym układzie, unikatowym na tle konkurencji. Celem jest poszukiwanie świeżości i użyteczności. Strona powinna odzwierciedlać współczesne trendy estetyczne. Właśnie dlatego wybieramy drogę nieoczywistych, ciekawych form.
4. Patrzmy na Web 3
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz internetowe mechanizmy reklamowe – to trójca, która już teraz ma duży wpływ na sprzedaż w Internecie. Spersonalizowana strona startowa to indywidualnie dopasowany landing page, który automatycznie buduje się dla każdego użytkownika, na podstawie historii wyszukiwań i upodobań zakupowych. Strona zbudowana o doświadczenia użytkownika świetnie sprawdzi się w przypadku sprzedaży oraz zdobywania ruchu na stronę.
Zachowania współczesnych użytkowników doskonale rozumie branża blockchainu, NFT i kryptowalut. To oni muszą docierać do najbardziej wymagających internautów. Warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób prezentują swoje koncepty i jak głęboko wchodzą w dzielenie się ze społecznością wszystkim, co bliskie budowanej marce.
5. Autentyczność
To jasne, że strona internetowa firmy powinna oddawać tożsamość marki. Nie jest jedynie zbiorem kluczowych informacji do realizacji celów marketingowych i sprzedażowych, ale też ważnym punktem styku dla osób z otoczenia firmy – jej pracowników, kandydatów do pracy, potencjalnych partnerów czy inwestorów. Dlatego warto pamiętać o tym, żeby przekazać, co rzeczywiście jest dla Was ważne – co czyni firmę/produkt/usługi wartościowymi dla otoczenia.
W dobie mocnej pozycji social mediów, gdzie wiele osób i marek pozuję na kogoś, kim nie jest, warto zadbać, żeby ten oficjalny punkt styku z marką stanowił autentyczny wyraz tego, kim jesteście, gdzie dążycie i jak się z Wami pracuje.
Łatwo wpaść w pułapkę popularnych trendów, gdzie wszyscy nadmiernie prężą muskuły lub komunikują tylko bezpieczne treści bez wyrazu. My zachęcamy, żeby poszukać w Waszej komunikacji szczerości i przekazać ją ciekawie na stronie. Dzięki takiemu podejściu, o wiele łatwiej i przyjemniej jest tworzyć content, a co ważniejsze zbudować wartościową relację z odbiorcą.
Przykładowe Case Study
Firma Immergas stanęła przed wyborem do kogo kierować swoją stronę internetową. Z jednej strony mamy klienta biznesowego, zainteresowanego zaawansowanymi technologiami, a z drugiej strony osoby prywatne, chcące zakupić urządzenia do użytku komercyjnego.
Z pomocą przyszła responsywna, rozdzielona na dwie oddzielne struktury strona, która dzięki świetnej integracji, przeprowadza intuicyjnie użytkownika do konkretnych treści. Produkt w części dla klientów jest pokazany od strony użytkownika, a w części biznesowej uzupełniony o szczegóły techniczne, takie jak rysunki czy parametry. Jeśli klient prywatny znajdzie się na stronie biznesowej, nie zauważy różnicy w designie – strona jest skonstruowana tak, by być całością, a tym samym zaspokajać potrzeby dwóch zupełnie innych grup docelowych.
Trendy na stronie internetowej – po co?
Twoja strona internetowa to jedyne miejsce, gdzie klienci oglądają Twój biznes w całości. Swoje miejsce w sieci to możliwość pokazania swojego modelu biznesowego pod względem sprzedażowym i marketingowym.
Dodatkowo, jeśli Twoja strona jest przyjazna pod kątem UX, możesz dobrze zaplanować swoje działania marketingowe, odwołując się do poszczególnych etapów lejka sprzedażowego na konkretnych elementach strony. Pamiętaj, że dobra strona internetowa to podstawa, by poprawnie ustawić i zoptymalizować swoje kampanie sprzedażowe.
Dobrze zaprojektowaną stronę www możesz zmieniać do woli. Dlatego warto postawić na dedykowane rozwiązania do samodzielnej modyfikacji. Tworząc stronę z Wise People przekazujemy Ci pełną instrukcję obsługi oraz wsparcie podczas i po stworzeniu Twojej strony www.