Analiza potencjału reklam Microsoft Ads – czy mogą być konkurencją dla Google?
Dotychczas Microsoft Ads był w Polsce niszowym programem reklamowym. Niska popularność wyszukiwarki Bing sprawiała, że pakiety zakupionych treści promocyjnych nie trafiały do dużej liczby odbiorców (mimo to, warto było zainwestować w te reklamy ze względu na niską konkurencję).
Sytuacja uległa zmianie wraz z wdrożeniem sztucznej inteligencji. Wyszukiwarka Bing zanotowała wzrost popularności od 32 proc. względem poprzedniego roku (dane z 2022 i 2023 roku), gdyż umożliwia wykorzystanie AI do generowania różnego rodzaju treści (np. obrazów). To sprawiło, że coraz więcej osób korzysta właśnie z Binga, będącego ciekawą alternatywą dla Google.
Wpływ na popularność wyszukiwarki Bing ma także rosnące zainteresowanie przeglądarką Microsoft Edge, która stała się następcą wysłużonego już Internet Explorera. Dzięki zwiększonej popularności Binga, Edge i rozwojowi AI, program Microsoft Ads może być ciekawą alternatywą dla Google Ads, a w przyszłości jest w stanie nawet zagrozić pozycji dotychczasowego hegemona. To jednak niejedyne powody, dla których warto zainwestować w Microsoft Ads. Jakie jeszcze zalety ma program?