Wygoda użytkowania na telefonie
“Przecież, to oczywiste, że w dzisiejszych czasach każdy szablon jest responsywny.” No nie. Nawet jeśli w nazwie ma responsywność i strona ładnie się ładuje na telefonie, to może nie być dostosowany pod względem funkcjonalnym.
Antonio Moro, włoski dyrektor kreatywny, związany z Lega Nerd (magazyn i społeczność ludzi, którzy lubią uczyć się nowych rzeczy), zauważa, że budowanie stron internetowych w dzisiejszych czasach wymaga całkowicie nowego podejścia, które przechodzi od responsywnego do mobilnego.
Antonio zwraca uwagę, że musimy pomyśleć i zaprojektować witrynę na smartfony, która sprawdzi się również na komputerze, a nie na odwrót. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do projektowania stron internetowych na smartfony. Jesteśmy przyzwyczajeni do projektowania stron, które działają również na smartfonach.
Dlatego bardzo ważne jest, aby grafik zaprojektował wygląd strony pod różne formaty wyświetlania, żeby osoba kodująca nie musiała dostosowywać specjalnie kodu.
To na czym przeglądamy Internet dzieli się niemalże na pół w ujęciu światowym. Ale są obszary, gdzie desktop przewyższa mobile i na odwrót. Na komputerze chętniej oglądamy strony internetowe (55,9%) i robimy zakupy. Na smartfonie korzystamy z aplikacji i wyszukujemy informacji, których potrzebujemy ad hoc. Różne ośrodki badawcze wskazują, że nie każdy potrzebuje/chce/może mieć komputer, ale smartfon to rzecz must have.
Animacje, mikro interakcje
Jak wyróżnić się z tłumu? Najprostszą (i zarazem najbardziej zapominaną) metodą są ciekawe elementy interaktywne. Subtelna animacja, slider przewijany ze stroną lub interaktywny baner na długo zapadają w naszą pamięć i wzmacniają również całkowity odbiór marki. Małe interakcje z użytkownikiem, czaty, animacje, charakterystyczne elementy na stronie – tego potrzebujemy, by wyróżnić się w tłumie.
Banery, slidery, call to action – o tym jak tworzymy siłę innych agencji
Spójrz, jak wykorzystaliśmy przyciski, banery i slidery w przypadku nowej strony tigers.pl – agencji marketingu cyfrowego. Standardowy układ stron www zakłada osobne sekcje na usługi, portfolio, o nas, referencje. Ale Tigers nie jest standardową agencją i widać to już po wejściu na ich stronę.
Zauważ, że sekcje się przeplatają, a przyciski angażujące użytkowników są wspierane referencjami, które zamiast gdzieś na dole strony pojawiają się już obok nich.
Czy wprowadzać wszystkie zmiany na stronie internetowej?
Oczywiście, że nie. Jeśli użytkownicy przywykli już do naszej strony, dostaną oczopląsu widząc rano zupełnie nową odsłonę witryny. Czasem małe zmiany, na przykład inne ułożenie nagłówków, zmiana czcionki, zaakcentowanie kolorów, bullet pointy, mogą znacząco podnieść jakość strony i komfort jej użytkowania. Niektóre ze zmian nie wymagają dużych interwencji, ale zmieniają odbiór strony o 180 stopni.
Czy zawsze opłaca mi się zmiana wyglądu strony?
Jeśli zmianę da się wprowadzić łatwo to jasne, że warto. Ale jeśli nie da się wprowadzać nawet mikro zmian to znak, że nasza strona nie jest przygotowana na większe modyfikacje i wtedy warto zmienić cały silnik. Strona, której możemy używać i dostosowywać na nowo to inwestycja na całe lata. Natomiast jeśli da się zrobić modyfikacje na starym silniku, nie ma sensu go zmieniać.
Dlaczego warto postawić na stronę, którą samodzielnie możesz modyfikować?
Jeśli Twoja strona nie pozwala Ci na wprowadzanie swobodnych modyfikacji oraz prowadzenia analityki, czas na zmianę.
Projekt z Wise People to pewność, że możesz dowolnie modyfikować swoją stronę, oraz masz pełne wsparcie zespołu specjalistów.
Nasze główne założenie jest takie, że to Ty, jako właściciel, możesz w pełni zarządzać stroną i jej udogodnieniami i treściami. Oddajemy gotowy projekt strony internetowej, która jest w pełni „zarządzalna” i konfigurowalna przez użytkownika.
Poza tym nowoczesne strony mają wiele połączeń, integracji i muszą być elastyczne także od strony backendu, co również umożliwi ci zmiany te małe i te duże.
Success story: Małe zmiany, wielka rewolucja
Jeden z naszych klientów zgłosił się do nas z audytem swojego sklepu internetowego przekonany, że to stracona sprawa i trzeba postawić sklep od nowa. Problemem jednak nie okazał się sam sklep, ale przestarzała struktura, która przeszkadzała na wszelkie możliwe sposoby poruszać się po mapie sklepu.
Po kilku godzinach audytu, wprowadziliśmy subtelne, chociaż bardzo ważne dla dostępności strony zmiany – poprawa czcionek, zmiana sposobu wyszukiwania, podmiana grafik na szybciej ładujące się. Te wszystkie rzeczy, choć z pozoru małe w swojej prostocie, miały niesamowity wpływ na stronę klienta.
Nie trzeba zawsze ulegać chwilowej modzie, ale czasem warto zmieniać małe elementy. Dlatego najważniejszą z cech strony www jest to, by w każdej chwili była możliwość dopasowania jej do użytkownika. Jeśli Twoja strona nie jest w pełni edytowalna, być może czas zastanowić się nad jej przebudową.