Jak uniknąć katastrofy: Właściwy proces projektowy
Na proces projektowania i promocji należy spojrzeć krytycznie pod kątem właśnie potencjalnych nieuczciwych praktyk rynkowych. Angażować w proces testowania produktów i usług osoby z różnych grup wiekowych i z różnymi potrzebami. To pozwala zidentyfikować problemy, które mogą pojawić się w użytkowaniu przez różne grupy konsumentów i dostosować produkt do ich potrzeb.
Jeśli w testach pojawią się problemy i negatywne opinie, to tym lepiej. Zanim wypuścimy produkt na rynek lub rozpoczniemy promocję możemy wprowadzać poprawki na podstawie zebranych opinii, tak aby produkt był dostosowany do szerokiego grona użytkowników i nie wprowadzał ich w błąd.
Zmiana podejścia i włączenie w proces projektowy konsumentów lub ich przedstawicieli (np. organizacji konsumenckich) zminimalizuje ryzyko osiągnięcia niezamierzonego rozgłosu.
Uczmy się na błędach – najlepiej innych, a nie swoich – i wyciągnijmy lekcję.
Na zdrowie!