Cena i prawa autorskie
Wybierając konkretny fonty należy zweryfikować jego licencję w stosunku do zamierzonego zastosowania – część jest w zupełności darmowa do użytku komercyjnego, a inne wymagają zamieszczenia informacji o twórcy czy wniesienia opłaty za tego typu wykorzystanie.
Digital vs druk
Wybierając font, który zostanie wykorzystany na potrzeby druku, warto zwrócić uwagę czy posiada on niezbędne dostosowania, które wpłyną na ich dobry wygląd na papierze. Przykładem takiej cechy jest tak zwany “ink trap” czyli mikro luka, służąco do tego, by tusz rozlewał się w kontrolowany sposób podczas wydruku. Natomiast w displayu te luki powinny zostać usunięte.
Wykorzystanie w popularnych programach
Niektóre aplikacje, zwłaszcza webowe, nie dają możliwości dodawania własnych krojów pisma. Wybierając font warto sprawdzić, czy nie będzie to problem w którymś z narzędzi z którego korzystamy – jaki jest sens spędzić godziny na poszukiwaniu idealnego fontu, kiedy później nie będziemy mogli go wykorzystać np. w firmowej prezentacji?
Często spotykanym rozwiązaniem, w przypadku problemów z dostępnością fontów. jest zastosowanie zastępczego, lecz bardzo powszechnego fontu. Dobrym przykładem jest nasz Wise’owy brand book w którym zdefiniowaliśmy że gdy nie ma możliwości użycia fontów Archia i Basier Square, to wykorzystujemy, zbliżony wyglądem, systemowy font Tahoma (obecny niemal wszędzie).