Efekty, które polegają na tym, że „coś się rusza na stronie” mają swoje konkretne nazwy, ale i zastosowanie. Poznaj najważniejsze korzyści, które płyną z designerskiej kreatywności i sprawności w animowaniu elementów. W tym tekście nie zabraknie konkretnych highlightów — bo jeśli opowiadać, to na (własnych) przykładach!
Po co właściwie stosować animacje na stronie?
Po pierwsze…
… animacja wzmacnia efekt wizualny, bardziej angażuje percepcję użytkownika, wywołuje silniejsze emocje. Poruszające się w określony sposób elementy:
- pobudzają wyobraźnię,
- uruchamiają myślenie wizualne,
- skłaniają do interakcji i wykonania pożądanej konwersji.
Po drugie…
… właściwie użyta animacja wspiera UX (user experience). Dzięki ruchowi elementów strona staje się przyjaźniejsza i czytelniejsza w obsłudze. Poza tym treści (np. wartości marki czy procesy) stają się bardziej zrozumiałe.
Mówiąc krótko: efektem jest zaangażowanie i skupienie użytkownika. A to bezpośrednio wspiera konwersję — niezależnie, czy celujemy w sprzedaż, leady czy jeszcze inne, pożądane działania.
Jeżeli prowadzisz biznes, musisz „opakowywać” go spójnie. Gdy komunikujesz o nowoczesności swojej działalności, nie możesz poprzestać na statycznej szacie graficznej strony. Dlatego jako Wise People tworzymy strony bogate w animacje. Nie dla zabawy designerów, tylko z uwagi na konkretne potrzeby biznesowe klientów, których strona ma być maszyną do generowania przychodów.
Z tego płynie jeszcze jeden wniosek. Jako UX/UI designer muszę wiedzieć, kim jest docelowy użytkownik strony. Kim jest buyer persona, jakie są oczekiwania klientów? Właśnie dlatego w naszych warsztatach Discovery od początku biorą udział designerzy.