Przejdź do treści
Wise People – tworzymy strony internetowe, które rozwiązują problemy

Blikpol.pl – profesjonalizm już na pierwszy rzut oka

Doświadczenie, najwyższe kwalifikacje, bogata oferta czy atrakcyjna lokalizacja są wartościami, które zdecydowanie warto komunikować swoim potencjalnym klientom. Klinika okulistyczna Blikpol z Sopotu miała świadomość, jak wiele można zyskać dopracowaną stroną internetową, ale potrzebowała odpowiedniego wykonawcy. I tu pojawiliśmy się z naszym warsztatem kreatywnym, designem oraz developmentem.

Doświadczona firma świadoma cyfrowych potrzeb

  • Centrum Okulistyczne Blikpol mieści się w Sopocie, na drugim piętrze słynnego Krzywego Domku.
  • Klinika świadczy specjalistyczne usługi okulistyczne, m.in. laserową korekcję wzroku, leczenie zespołu suchego oka czy terapię stożka rogówki.
  • Zespół Blikpol tworzą doświadczeni specjaliści i zespół gwarantujący kompleksową opiekę i obsługę.
  • Do najważniejszych atutów marki należą: kompetencje zespołu, wyposażenie centrum, szeroki wachlarz usług i lokalizacja.

Jak budować wizerunek pamiętając o biznesie?

Działania związane z designem i wdrożeniem strony poprzedził warsztat discovery, na którym skupiliśmy się zarówno na maksymalizacji konwersji (aspekt biznesowy), jak budowaniu jak największego zaufania do marki (aspekt wizerunkowy).

Jako sukces projektu zdefiniowaliśmy m.in. zwiększenie zaangażowania osób odwiedzających stronę naszego Klienta poprzez optymalizację ścieżek kontaktu, ustrukturyzowanie informacji, ułatwiając tym samym dotarcie do poszukiwanych informacji w krótszym czasie, a także uproszczenie strony (przy zachowaniu jej merytorycznego charakteru).

Marcin Trojanowski, Project Manager Wise People

Zabiegi okulistyczne, oferowane przez Blikpol, dotyczą zdrowia, są poważnymi wydatkami, które trzeba przemyśleć w określonej perspektywie czasowej. Dlatego istnieje spora szansa, że potencjalny klient będzie wielokrotnie wracał na stronę, zanim utwierdzi się w decyzji, że warto umówić się na wizytę w konkretnym celu.

Rozumienie perspektywy klienta zawsze powinno być standardem na etapie planowania i projektowania firmowej strony www, naturalne zatem, że już w trakcie warsztatu discovery rozmawialiśmy o grupach docelowych. Dzięki metodzie Bulls Eye Diagram udało się wskazać kategorie klientów i dopracować identyfikację ich kluczowych potrzeb.

Warsztaty Wise People z przedstawicielami Blikpol pozwoliły także ustalić propozycję wartości – tu, jak zwykle zresztą, godnym polecenia narzędziem jest Value Proposition Canvas.

Zabiegami okulistycznymi w klinice Blikpol mogą być zainteresowane nie tylko osoby, które zmęczyło używanie soczewek i okularów. Przyczyny mogą być różne – tkwić np. fakcie, że dobry wzrok jest podstawą na konkretnym stanowisku pracy.

Marcin Trojanowski, Project Manager Wise People

Zabiegi okulistyczne – czy można pokazać je atrakcyjnie?

Blikpol zapewnia wiele specjalistycznych zabiegów – od laserowej korekcji wzroku, przez wszczepianie soczewek klasy premium, po operacje i medycynę estetyczną. Do tego należy wspomnieć o badaniach – oferta wymagająca odpowiedniej ekspozycji jest szeroka. Kolejnym wątkiem jest marketing treści – na stronie Blikpol pacjent może znaleźć wiele artykułów, a marka skutecznie dba o widoczność w sieci.

Chęć czy, po prostu, konieczność nasycenia strony treścią jest zawsze ważnym punktem wyjścia dla designera. Sztuką jest połączyć dobre praktyki UX/UI z dostarczanymi treściami, a to wszystko obudować estetyczną, oryginalną formą.

Piotr Strzembowicz, UX/UI Designer Wise People

Blikpol pozycjonuje się jako klinika o bardzo wysokim standardzie, którą tworzą i prowadzą doświadczeni profesjonaliści. Nie bez znaczenia pozostaje fakt działalności w Trójmieście, a także specyfika branży.

Te wszystkie potrzeby zostały ujęte w przygotowanym przez nas designie.

  • Piaskowo-bursztynowa kolorystyka i faliste kształty w poszczególnych sekcjach bezpośrednio nawiązują do nadmorskiej lokalizacji.
  • Część zastosowanych form może również przywoływać na myśl soczewkę, oko.

Efektowna strona, którą łatwo prowadzić

Wymagający, wyłamujący się z utartych schematów design to zadanie w sam raz dla zespołu developerów Wise People. Projekt udało się wdrożyć w dobrym tempie, a trzeba pamiętać, że każde oryginalne rozwiązanie designerskie to dodatkowe wyzwanie na etapie kodowania i wdrażania strony.

Ułatwienia dostępu to standard, na który zwracamy uwagę przy większości projektów. Na stronie Blikpol zaimplementowaliśmy udogodnienie polegające na prostym powiększaniu treści – co zdaje się mieć szczególne znaczenie, gdy strona przedstawia ofertę… kliniki okulistycznej.

Łukasz Krawczyk, Front-End Developer Wise People

Dla Blikpol duże znaczenie ma content marketing, co również istotnie wpłynęło na technologiczne rozwiązania wdrożone w tym konkretnym projekcie.

Klient stawia na stronę bogatą w treści, a także możliwość rozbudowywania jej zgodnie ze swoimi przyszłymi potrzebami. Jednym z ciekawych udogodnień w dodawaniu treści przez wbudowany edytor jest możliwość wprowadzenia funkcji “rozwiń treść” praktycznie jednym kliknięciem w dowolnie wybranym miejscu.

Marcin Lis, Front-End Developer Wise People

Podsumowanie

Projekt ewoluował na przestrzeni czasu, wraz z kolejnymi propozycjami, sugestiami czy zmianami (także w obrębie zespołu wykonawczego). Duże wymagania, ale i zaangażowanie po stronie klienta, owocna współpraca z agencją SEO czy wreszcie efekt synergii działań specjalistów Wise People przyniosły pozytywny rezultat, którym z przyjemnością dzielimy się w niniejszym case study.

Jeżeli ktoś szuka jakości, to dostanie ją od zespołu Wise People, lecz powinien przygotować się na zaangażowanie, np. w początkowy warsztat discovery. Jako osoba wymagająca mogę stwierdzić, że projekt został dowieziony w satysfakcjonujący mnie sposób – pod kątem designu, wdrożenia czy samego procesu dochodzenia do ostatecznego rezultatu.

Mikołaj Orchowski, Dyrektor Zarządzający Blikpol