Przejdź do treści
Wise People – tworzymy strony internetowe, które rozwiązują problemy

Falco – szkolenia dla przemysłu dostają designerskiego pazura na nowej stronie

KIEDY FORMIE I TREŚCI BRAKUJE SPÓJNOŚCI

Wyzwanie

Falco Grupa Szkoleniowo Doradcza to dojrzały biznes szkoleniowy, skupiony na branży produkcyjnej oraz agro. Poza wartościowymi warsztatami oferują pomoc w zdobyciu finansowania oraz nieszablonowe spotkania wyjazdowe pod hasłem #łączynasprodukcja.

Przewagą konkurencyjną Falco jest umiejętność budowania trwałych relacji biznesowych z zagranicznymi koncernami. Słowem, potrafią wejść tam, gdzie rzadko zaprasza się zewnętrznych szkoleniowców. Wraz z wybuchem pandemii COVID-19 zarząd Falco zdał sobie sprawę, że zaniedbana do tej pory strona internetowa stanie się dla nich głównym kanałem pozyskiwania nowych klientów.

Ponieważ w filozofii Falco nie ma miejsca na półśrodki, na tapecie pojawił się pomysł na zbudowanie zupełnie nowego serwisu i wzbogacenie go w moduł sklepu ze szkoleniami. W ten sposób firma mogła nie tylko wyróżnić się wśród skostniałych serwisów szkoleniowych, ale przede wszystkim, mogła zdywersyfikować źródła dochodów oferując szkolenia online.

Wyzwania, którym stawiliśmy czoła podczas projektowania i budowy nowej strony firmowej dla Falco:

  1. Sztywny i z góry określony termin, w którym strona miała pojawić się online w pełnej wersji.
  2. Brak benchmarku na rynku – tworzyliśmy zupełnie nową jakość w branży.
  3. Każdy z interesariuszy miał własną wizję odnośnie języka komunikacji – od stonowanego po bardzo pewny siebie.
Falco - strona www
JAK FORMOWAŁ SIĘ PROJEKT

Podejście

Ponieważ naszym zadaniem było stworzenie nowej jakości wizualnej dla strony Falco, poświęciliśmy odpowiednio dużo czasu na przygotowanie projektu. Stosowaliśmy metody iteracyjne i Design Thinking, by poznać potrzeby oraz preferencje estetyczne właścicieli i osób zarządzających firmą. W efekcie powstały dwie skrajnie różne stylistyki, z których klient wybrał tę mniej oczywistą.

Jednocześnie pracowaliśmy nad użytecznością serwisu, a w szczególności kreatora szkoleń oraz sklepu ze szkoleniami. Pierwszy pozwalał na dobranie odpowiedniego szkolenia z dostępnej bazy,
a drugi na jego zakup online.

Projekt formował się w następujących krokach:

  • Warsztaty Discovery z zespołem UX Designerów w celu omówienia profilu firmy oraz jej klientów. W wyniku warsztatów powstała mapa problemów do zaadresowania i lista sposobów, w jaki można to zrobić.
  • Analiza konkurencji i przygotowanie listy wyróżników, którymi firma może się poszczycić i je komunikować.
  • Opracowanie architektury i logiki strony, która w uporządkowany sposób pokazuje szerokie i różnorodne portfolio szkoleń oraz sylwetki trenerów.
  • Stworzenie projektu graficznego kluczowych podstron (kolorystyka, elementy wiodące, fonty) w Adobe XD. Równocześnie pracowaliśmy nad copywritingiem, który miał dopełniać design. W sumie stworzyliśmy dwa różnorodne graficznie i komunikacyjnie projekty, z których klient wybrał jeden do dalszego rozwoju.
  • Stopniowe projektowanie kolejnych podstron, które regularnie przekazywaliśmy klientowi do akceptacji wraz z proponowanym tekstem.
  • Regularne spotkania online, podczas których omawialiśmy mechanikę działania strony Falco, szczególnie modułu sklepu online ze szkoleniami. Równocześnie klient zbierał po swojej stronie niezbędne materiały takie jak zdjęcia, certyfikaty, logotypy czy szczegóły oferowanych szkoleń.
  • Zakodowanie strony oraz konfiguracja serwera klienta tak, by nowa strona była zabezpieczona a jej działanie zoptymalizowane dla klientów.

Podczas projektu okazało się, że wykorzystywane przez nas narzędzia do planowania projektu i przekazywania bieżącej informacji zwrotnej stanowiły barierę między zespołem projektowym a klientem. Był to czas nauki pracy zdalnej dla wielu firm i nasz klient przechodził go razem z nami.

Wyszliśmy temu naprzeciw wykorzystując znane klientowi arkusze do raportowania postępów. Dzięki temu polepszyła się jakość komunikacji i częstotliwość feedbacku między spotkaniami online.

Falco - strona www Falco - strona www

W dżungli szkoleń – nowa strona firmowa Falco

  • Dzięki zastosowaniu podejścia RWD i starannemu zaprojektowaniu wersji mobilnej serwisu, ze strony wygodnie korzysta się na wszystkich typach ekranów – od panoramicznych monitorów po telefony komórkowe.
  • Wyróżniający się kolor dymnej zieleni dodaje stronie elegancji i pokazuje Falco jako wiarygodnego przewodnika po dżungli szkoleń branżowych.
  • Delikatne animacje dodają stronie ruchu i zwracają uwagę na kluczowe elementy komunikacji.
  • Nowoczesny sklep ze szkoleniami jest dostępny z menu na stronie głównej oraz wyróżniony kontrastowym kolorem, dzięki czemu trudno go przeoczyć.
  • W sklepie można wybrać konkretne szkolenie lub skorzystać z kreatora, który pozwoli zespołowi Falco podpowiedzieć klientowi, które szkolenie będzie najbardziej dopasowane, lub stworzyć dla niego indywidualną ofertę.
  • Rozbudowana karta szkolenia przedstawia nie tylko korzyści i plan szkolenia, ale również odnosi do adekwatnych artykułów na blogu Falco, by klient mógł zapoznać się szerzej z tematem.
  • Strona osadzona na silniku WordPress, z dopasowanym CMS oraz dodatkowymi polami stworzonymi specjalnie na potrzeby projektu daje klientowi swobodę edycji i pełną kontrolę nad treścią.
Falco - strona www Falco - strona www