CO W IT PISZCZY?
Doświadczenie to nie wszystko. Liczy się komunikacja.
Choć ich biznes opiera się nadal na twardej wiedzy i umiejętności rozwiązywania niebanalnych problemów w infrastrukturze informatycznej, firmy z branży coraz częściej sięgają po internetowe kanały marketingowe i sprzedażowe. Niewątpliwie jednym z nich jest strona internetowa.
Infonet Projekt S.A, spółka o ponad dwudziestoletnim doświadczeniu w prowadzeniu projektów informatycznych oraz dostawie i konfiguracji sprzętu w przedsiębiorstwach o różnej skali, zwróciła się do nas z problemem, który dotyczy wielu firm technologicznych. Ich strona internetowa:
- Prezentowała tylko część oferty firmy, przez co dział handlowy mógł sprzedawać tylko wybrane usługi,
- Miała przestarzały design, co sprawiało, że wizerunek firmy znacząco odstawał od jej standardów i nie budził zasłużonego zaufania,
- Zaniedbywała potencjalnego pracownika jako użytkownika strony,
- Nie stanowiła źródła pozyskania i kwalifikowania leadów dla działu sprzedaży.
Słowem, nie wspierała działu sprzedaży, a wręcz utrudniała mu pracę, ponieważ handlowcy unikali wstydliwego tematu strony www, z którą się nie utożsamiali.
Zadaniem, przed którym stanęliśmy było zaprojektowanie takiego serwisu, który:
- W przejrzysty sposób nawiguje użytkownika po usługach, produktach i rozwiązaniach IT oferowanych przez Infonet Projekt.
- Zawiera formularze kontaktowe spięte z CRM oraz zawierające odpowiednie zgody marketingowe, dzięki czemu umożliwia użytkownikowi kontakt, a firmie dostarcza informacji o tym, w jaki sposób zakwalifikować leada.
- Od strony wizualnej odpowiada zarówno klientowi biznesowemu, jak i potencjalnemu pracownikowi.
- Odzwierciedla pokaźne doświadczenie firmy w realizacji projektów IT oraz budowie rozwiązań dla branży.
JAK ZJEŚĆ SŁONIA? PO KAWAŁKU.
Procesowe podejście
Stworzenie komunikacji wizualnej marki to proces, podobnie jak opracowanie struktury oraz odpowiedniej szaty graficznej dla nowej strony www. Tu nie ma przypadków – jest proces kreatywny Wise People.
W przypadku Infonet Projekt, kluczowym krokiem była decyzja, by zmienić obowiązujące logo na bardziej nowoczesne, technologiczne i wdzięczniejsze w użyciu na nośnikach cyfowych. Wtedy też pojawiła się koncepcja liftingu marki, od wdrożenia której rozpoczęliśmy krok po kroku, a raczej kawałek po kawałku, budowanie nowej identyfikacji Infonet Projekt.
- Rozpoczęliśmy od warsztatu startowego Discovery Workshop, podczas którego zidentyfikowaliśmy problemy Klienta, określiliśmy cele i wyzwania oraz nakreśliliśmy najważniejsze cechy grup docelowych, na komunikacji do których miała być oparta nowa strona www.
- Skrupulatnie przeanalizowaliśmy ofertę Klienta i zaproponowaliśmy maksymalnie uproszczoną architekturę informacji. Podzieliliśmy ofertę na cztery grupy:
- Rozwiązania IT, czyli dobór i sprzedaż sprzętu IT,
- Usługi IT oparte na wiedzy zespołów inżynierskich,
- Produkty IT, tj. zaprojektowane i napisane przez programistów Infonet Projekt narzędzia do prowadzenia i zarządzania projektami IT. Stronę poświęconą projektowi OXARI przygotowaliśmy na bazie gotowej już księgi identyfikacji wizualnej.
- Serwis infrastruktury klasy enterprise oraz urządzeń biurowych.
- Przygotowaliśmy moodboard, czyli tablicę inspiracji, by pokazać Klientowi projekty wizualne w stylistyce, którą dla niego proponowaliśmy. Po zaakceptowaniu stylistyki przez Klienta, mogliśmy przejść do projektowania strony głównej.
- Wiemy, że Klienci lubią mieć wybór na każdym etapie projektu, dlatego w naszym procesie przedstawiamy im dwie różne propozycje wizualizacji strony głównej. Ta, która Klient wybierze jest wyznacznikiem dla pozostałych podstron.
- Projektowanie pozostałych podstron jako interaktywnych widoków w Adobe XD. W przypadku Infonet Projekt przygotowaliśmy projekt całego serwisu jeszcze przed przekazaniem go programistom do zakodowania.
- Regularna i częsta komunikacja Product Consultanta i Designera Wise People z Klientem. Sprawny proces wymiany informacji dał poczucie bezpieczeństwa obu stronom. Klientowi, że rozumiemy jego potrzeby i wymagania, a nam, że możemy na bieżaco reagować na informację zwortną i dostarczać produkt, z którego Klient czuje się dumny.
- Etap programowania. Po zaakceptowaniu projektu graficznego strony Infonet Projekt, przeszliśmy do zakodowania strony w taki sposób, żeby zmiana treści oraz tworzenie nowych podstron w przyszłości nie wymagało od administratora wiedzy programistycznej.
JAK NAM POSZŁO?
Odmłodzona strona Infonet Projekt
Zespół Wise People zaprezentował nową stronę internetową, która jest bogata w nowoczesne rozwiązania zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności.
- Wyrazista typografia i niecodzienne akcenty fuksji oraz niebieskiego fioletu odświeżają stronę wyrózniając przy tym istotne elementy.
- Animacje i mikroanimacje zachęcają do interakcji, nie przysłaniając celu, którym pozostaje prezentacja doświadczenia i portfolio Infonet Projekt.
- Przemyślana struktura menu porządkuje usługi i produkty i pozwala łatwo zorientować się, w jakich obszarach Infonet Projekt wspiera swoich klientów.
- Łatwy dostęp do formularza kontaktowego z każdej strony usługowej daje możliwość szybkiego kontaktu z firmą. Wpływa również na wzrost zaufania do firmy i przekonania o jej przyjaznym podejściu do klienta.