Czego potrzebowała marka Wild Rock Cider?
Wyzwanie
Podczas pierwszego warsztatu okazało się, że klient ma już gotowe wstępne projekty etykiet i kolorystykę. Musieliśmy się w to wpasować, zaproponować uspójnioną stylistkę i zaprezentować ją na moodboardach. Linia produkcyjna czekała w gotowości. Strona internetowa była brakującym ogniwem do reklamowania cydru i wypuszczenia go na rynek.
Z jednej strony gotowe materiały przy ograniczonym czasie na projekt były znacznym ułatwieniem. Z drugiej, musieliśmy wejść w częściowo gotowy projekt i dopasować do niego nasz sposób na przedstawienie produktu.
Zrozumienie i przedstawienie marki było bardzo ważne. Strona miała mieć mało treści, ale copy musiało być konkretne, bezpośrednie i “w punkt”, a przez ograniczenia czasowe mieliśmy na to tylko jedno spotkanie. Poznanie dogłębne klienta było bardzo ważne, a było to dodatkowo utrudnione.
Najważniejsze założenia:
- Wild Rock Cider trzeba bardzo szybko wprowadzić na rynek – stworzyć landing page produktu.
- Strona ma być prosta, treściwa, angażująca i spójna z produktem.
- Strona ma mieć niestandardowe animacje.
Jednym z głównych wyzwań było “ogarnięcie” materiałów, które Klient już posiadał i wymyślenie jak my możemy je wykorzystać.
Jak ugryźliśmy temat?
Podejście
W tym projekcie liczył się czas i wydźwięk strony. Produkt miał już zaplanowany start produkcji, a do wypuszczenia go na rynek brakowało informacji o tym, że coś takiego w ogóle istnieje.
Pracę rozpoczęliśmy od zebrania i uporządkowania wszystkich materiałów, którymi dysponował Klient. Pomogło to w lepszym poznaniu wspólnych wymagań i dopasowaniu ich i naszych koncepcji.
Realizowaliśmy projekt w następujących krokach:
- Analiza potrzeb klienta, poznanie marki i materiałów, które już istniały.
- Opracowanie nowego landing page oraz spójnych tekstów na podstawie wypracowanych moodboardów.
- Kodowanie, testy, seria zmian i poprawek – testowanie animacji, które były ograniczone budżetem.
- Przeniesienie plików na serwer Klienta.
- Podpięcie domeny i release strony – doradziliśmy Klientowi, który serwer wybrać, pomogliśmy w zakupie i doborze domeny.
Nie było czasu na tworzenie prototypu strony. Copy też powstawało na bieżąco. Zbudowaliśmy całą komunikację marki praktycznie za pierwszym podejściem.
Rezultaty dla Wild Rock Cider
Żywiołowa i świeża jak cydr strona prezentująca najnowsze dziecko koncernu DrinkID – mocny cydr Wild Rock Cider
- Strona oparta na silniku WordPress i indywidualnie zaprojektowanym przez Wise People szablonie.
- Energetyczny design strony dopasowany do materiałów graficznych, które wypracował Klient (np. design puszek).
- Rozbudowane animacje pokazujące szaleństwo i zadzior produktu.
- Projekt realizowany w szalonym tempie, by nie zaburzyć cyklu produkcyjnego.