Niedopasowanie do Twojej marki
Każda organizacja funkcjonuje w konkretnym środowisku, którego poznanie i zrozumienie jest elementarnym wyzwaniem stojącym przed specjalistami odpowiedzialnymi za tworzenie stron www. Zawsze kierują Tobą określone motywacje, które skłaniają do zlecenia zaprojektowania i wykonania strony internetowej.
Oczywiste? Niestety nie dla wszystkich. Zapewne odwiedzasz czasem firmowe strony www, które pod względem wizualnym kojarzą się z innymi branżami i na pierwszy rzut oka “coś w nich nie gra”. To “coś” to sytuacja, której należy unikać. Użytkownik podejmuje decyzję w ułamku sekundy, ale zostaje na stronie, bo podskórnie czuje, że to miejsce, którego szukał, albo… błyskawicznie cofa się, by finalnie trafić do Twojej konkurencji.
Czy zatem projektowanie stron internetowych w obrębie konkretnej branży polega na powielaniu schematów i używaniu dokładnie tych samych rozwiązań? Nie!
Rzecz w tym, by wygląd i funkcjonalność Twojej strony pokrywały się z założeniami marki, brandu. Twoją misją i wizją. Twoimi najmocniejszymi atutami. Twoim wizerunkiem – tym, który jest już słusznie utrwalony lub który zamierzasz poprawić.
Należy unikać firm, które tworzą strony schematycznie i bez dogłębnej pracy nad całościową koncepcją. Inaczej efekt może i będzie na pierwszy rzut oka estetyczny, ale ostatecznie nie pozwoli zrealizować wielu potencjalnych korzyści wizerunkowych oraz sprzedażowych.