Przejdź do treści
Wise People – tworzymy strony internetowe, które rozwiązują problemy

Platforma do eWeryfikacji Tożsamości (KYC). Jak ją prezentować i sprzedawać online?

TO… SKOMPLIKOWANE.

Trudne rzeczy bywają trudne do opowiedzenia

Leonardo Da Vinci mawiał, że prostota jest szczytem wyrafinowania. Ta idea przyświeca również startupom, kiedy piszą oprogramowanie. Często zdarza się jednak, że o ile firmy technologiczne potrafią dostarczyć ciekawe i zaawansowane rozwiązania programistyczne, o tyle wytłumaczenie ich w prosty i atrakcyjny w formie sposób to już inna historia. Kiedy po raz pierwszy spotkaliśmy się z przedstawicielami Authenteq, to właśnie był problem, z którym się mierzyli. 

Authenteq to startup z genialnym produktem, który demokratyzuje korzystanie z zaawansowanej technologii rozpoznawania twarzy, do niedawna znajdujących zastosowanie w sektorze fintech, ale nie tylko. Procedura KYC (Know Your Customer) od lat obliguje banki i instytucje finansowe do przykładania należytej staranności do uwierzytelniania użytkowników w celu zapobiegania przestępstwom i wyłudzeniom (Anti Money Laundring, AML). Wcześniej dostępna wyłącznie dla wielkich podmiotów, dzięki fintechom KYC można używać komercyjnie, czego dowodem jest właśnie Authenteq. 

Rzecz w tym, że mimo dopracowanego technologicznie produktu, firma nie potrafiła w prosty i skuteczny sposób dotrzeć do swoich grup docelowych.

Kiedy klient zwrócił się do nas z propozycją budowy ich nowej strony internetowej, wiedzieliśmy, że będzie ona spełniać dwa cele:

  • Biznesowy, czyli zwiększenie konwersji rozumianej jako liczba zapytań o produkt, próśb o demo oraz dostępu do dokumentacji technicznej.
  • Wizerunkowy, czyli zbudowanie strony atrakcyjnej dla rynku i prezentującej produkt w sposób rzetelny, a jednocześnie świeżej, lekkiej i przyjemnej dla użytkowników.

Wiedzieliśmy, że oba cele będą jednakowo istotne, a kluczem do ich realizacji będzie obsługa klienta na każdym etapie cyklu zakupowego – od pierwszego styku z marką po dostarczenie argumentów do zakupu, prezentację cenników, a także obsługę samego zakupu z poziomu strony www.

JAK OKIEŁZNAĆ PROCES TWORZENIA STRONY WWW? MAMY NA TO SPOSÓB.

Budowanie konwersji na stronie www

Kluczem do konwersji stron produktowych jest skuteczne CTA (Call To Action), którego siłę stanowi dopasowanie do rozpoznanej grupy odbiorców.

Jeśli grup jest więcej niż jedna (tak jak w przypadku Authenteq), dla każdej z nich należy zaprojektować osobne funkcje CTA. 

Dodatkowo każda grupa powinna odnaleźć na stronie zaadresowane do niej treści i komunikaty sprzedażowe, które wspólnie stanowią kompleksowy obraz produktu. Paradoksalnie, im prostszy produkt, tym większe wyzwanie stanowi pokazanie go z różnych stron, popychając użytkowników w stronę sprzedaży. 

Jak zatem stworzyć właściwą strukturę, nasycić ją treścią oraz CTA? Sekret tkwi w solidnym przygotowaniu, które w Wise People rozpoczynamy od warsztatów z klientem. 

  • Warsztat startowy Discovery Workshop to kilkugodzinne, a w niektórych przypadkach nawet dwudniowe spotkanie. W przypadku Authenteq to wręcz forum na kilku kontynentach i w czterech strefach czasowych. W warsztatach wzięli udział uczestnicy z całego świata (Niemiec, Polski, USA, Kanady i Japonii), co samo w sobie stanowiło spore wyzwanie logistyczne. Omówiliśmy sytuację klienta, jego potrzeby i oczekiwania. Sporo czasu poświęciliśmy też na odkrycie, kto jest odbiorcą produktu i do kogo powinna być skierowana strona www. Na kanwie warsztatu powstała mapa usług i wartości, którymi kierowaliśmy się podczas dalszych prac. 
  • Na podstawie wniosków z warsztatu zbudowaliśmy mapę strony, skupiając się na tym, by:
    • odzwierciedlić wszystkie ścieżki klienta, czyli zaprojektować, w jaki sposób użytkownik ma poruszać się po stronie, w zależności od tego, czy jest programistą, managerem w startupie, czy inwestorem,
    • dobrać kanały kontaktu do poszczególnych person oraz rozróżnić prezentację tych samych informacji w zależności od tego, do kogo są kierowane,
    • zbudować odpowiednie CTA, by jasno wskazywać użytkownikom, jaki powinien być ich kolejny krok,
    • uwzględnić osoby, które są na różnym etapie zakupowym, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. zimnych leadów,
    • zaspokoić potrzeby wszystkich grup odbiorców. Strona Authenteq miała się komunikować zarówno z programistami, którzy mogliby korzystać z API produktu, z potencjalnymi inwestorami, jak i z firmami z sektora fintech / gambling / retail, dla których kluczowa jest weryfikacja wieku użytkowników. 
    • na każdej podstronie znalazła się klarowna sugestia do podjęcia kolejnego kroku / wykonania pożądanej akcji.
  • Aby pokazać naszemu klientowi projekty wizualne w stylistyce, którą proponujemy, przygotowaliśmy moodboard – tablicę z inspiracjami. Po zaakceptowaniu stylistyki przez klienta rozpoczęliśmy projektowanie głównej strony internetowej. 
  • Odświeżyliśmy branding Authenteq. Klient posiadał własną księgę identyfikacji wizualnej, w której dokonaliśmy niezbędnych korekt. 
  • Projektowanie dla konwersji. Zaplanowaliśmy stronę, która żyje – jest dynamiczna, przepełniona subtelnymi animacjami i wchodząca w interakcję w odwiedzającymi. Aby wzmocnić konwersję, zaprojektowaliśmy liczne punkty zaczepienia w postaci zaproszenia na demo produktu, przekierowania do dokumentacji technicznej czy umówienia na rozmowę z konsultantem. 
  • Regularna i częsta komunikacja między Product Consultantem i Designerem Wise People a klientem przyczyniła się do otwartej dyskusji na temat produktu. Tym samym umożliwiła wspólne wypracowanie kształtu strony, jej logiki oraz osiągnięcie celów biznesowych. Authenteq aktywnie uczestniczył w dyskusjach, co przełożyło się na świetną partnerską współpracę. 

Etap programowania i testowania. Po uzyskaniu akceptacji projektu graficznego oraz koncepcji animacji przeszliśmy do wykonania strony dla Authenteq. Wybierając technologię, zadbaliśmy o to, by treści były łatwo edytowalne, a tworzenie kolejnych podstron przyjemne, dzięki przygotowanym przez nasz zespół szablonom.

EFEKTY WIDOCZNE GOŁYM OKIEM.

Technologia pełna życia – strona www, która sprzedaje KYC

Nowy Authenteq to projekt, który cieszy nas szczególnie. Mieliśmy okazję trochę zaszaleć wizualnie (co zawdzięczamy startupowemu charakterowi i DNA klienta), podkreślając jednocześnie znaczenie strony www w procesie pozyskania nowych kontaktów.

  • Komunikacja wprost. Przemyślany ekran “above the fold” od razu informuje klienta, że ma do czynienia z produktem technologicznym umożliwiającym weryfikację użytkownika zgodnie z zasadą KYC (Know Your Customer). 
  • Wszędzie konwersje. Przemyślane i umieszczoe w strategicznych punktach wezwania do działania popychają użytkownika do zaplanowanych akcji:
    • zapisania się na demo produktu,
    • wyboru pakietu, 
    • kontaktu z firmą.
  • Poza powyższymi konwersjami użytkownik może swobodnie zapoznać się z dokumentacją produktu, zapisać do newslettera czy poznać bliżej firmę oraz jej wartości. 
  • Animacje i mikroanimacje zachęcają do interakcji, jednocześnie w sposób przejrzysty prezentując zalety produktu, odpowiednie dla każdej z grup odbiorców. Na szczególną uwagę zasługują poniższe animacje:
    • wizualizacja działania produktu stanowiąca serce nagłówka na stronie głównej,
    • poruszające się okręgi i fale, imitujące odcisk palca i nawiązujące do identyfikacji tożsamości,
    • samopiszące się nagłówki,
    • animacje imitujące rozmowę na czacie.
  • Wyraźne sekcje informacyjne na zmianę adresują potrzeby deweloperów oraz startupów, dzięki czemu Authenteq może dłużej utrzymać zainteresowanie użytkowników swoim produktem, zarówno os strony jego funkcjonalności, jak i korzyści biznesowych.

Łatwy dostęp do formularza kontaktowego z każdej podstrony daje możliwość szybkiego kontaktu z firmą. Wpływa również na wzrost zaufania do firmy i przekonania o jej przyjaznym podejściu do klienta.