Czego potrzebował Klient?
Wyzwanie
Kluczowym problemem, który doskwierał Software House’owi – Briisk było to, że ich ówczesna strona internetowa była bardzo trudna w zarządzaniu, a jej rozwój zależny był od programistów.
Była wykonana w technologiach, które firma stosowała we własnych specjalistycznych wdrożeniach, co powodowało, że każda zmiana wymagała interwencji developerów, którzy byli zajęci wdrożeniami klienckimi, a odciąganie programistów od wdrożeń dla klientów, to strata pieniędzy.
Celem było zaprojektowanie nowej strony www, która dzięki modułowej budowie oraz zastosowaniu WordPressa mogła być w prosty sposób obsługiwana przez nietechniczne osoby z działu marketingu. Miała ona umożliwić im wykorzystywanie różnych umiejscowień Call to Action oraz innych mechanizmów zaangażowania użytkownika od e-book’ów na newsletterach kończąc, a nawet tworzenie tematycznych Landing Page pod konkretny typ oferowanej usługi.
Jak ugryźliśmy temat?
Podejście
Pracę z Briisk rozpoczęliśmy od warsztatów, podczas których powstał pierwszy szkic strony. Zdecydowaliśmy się na podejście, w którym najpierw powstaje wersja MVP (czyli zawierająca tylko najważniejsze funkcjonalności i podstrony), a następnie doprojektowujemy kolejne części strony.
W ten sposób nasz klient mógł opublikować nową odsłonę strony znacznie szybciej i dopasować jej rozwój do bieżących potrzeb.
W ramach prac nad MVP nowej strony Briisk powstały:
- Spis wymagań dotyczących m.in. wartości Briisk, przekazu strony, charakteru komunikacji, zawartości podstawowych podstron itp.
- Moodboard, czyli przegląd ciekawych projektów i inspiracji (InVision)
- Trzy wersje designu strony głównej, na podstawie której powstał ostateczny charakter całego projektu (InVision)
- Projekt podstron Services, Case studies i Contact
- Po uruchomieniu wersji podstawowej, zabraliśmy się za projektowanie kolejnych podstron oraz modułów CTA (call-to-action), które klient mógł dowolnie dostosować za pomocą CMS.
Opinia klienta
Joanna Chmiel
Managing Partner, Briisk
Proces Wise People pozwolił nam sukcesywnie pracować nad stroną i dodawać kolejne funkcjonalności w miarę rozwoju serwisu.
Rezultaty dla strony Briisk
Lekka i funkcjonalna strona firmowa w wersji webowej i mobilnej – oparta na WordPress, z dedykowanym kreatorem podstron.
- Szybkość ładowania strony na komputerach rośnie z 63 do 95 według Google Speed Insight
- Elastyczne szablony podstron case studies oraz services pozwalają na swobodne włączanie/wyłączanie sekcji na stronie
- Kreator pozwala na ustawienie dowolnej kolejności sekcji, co ułatwia testowanie skuteczności różnych wersji podstron
- Podstrony mogą przyjąć formę landing page, co pozwala marketingowi na prowadzenie kampanii reklamowych bezpośrednio na stronie firmowej
- Zaprojektowane moduły CTA umożliwiają pobranie ebooka, zapis na newsletter czy webinar
- Artykuły na blogu można grupować nie tylko według kategorii, ale również zgodnie z mechanizmem klastrów tematycznych polecanym przez Hubspot
- Wykorzystania WordPress umożliwia błyskawiczną integrację z narzędziem SEO oraz z CRM klienta