Przejdź do treści
Wise People – tworzymy strony internetowe, które rozwiązują problemy

Sharebee.pl – bzzz, popatrz na ten ul!

Choć Kubuś Puchatek mawiał, że z pszczołami nigdy nic nie wiadomo, nasze doświadczenie jest zgoła inna. Sharebee jest ekipą, w której ulu roi się od dobrych pomysłów. Dla nas? Miód na serce, gdy partnerzy są otwarci, dzielą się wartościową treścią, a projekt idzie do przodu. To może po prostu go omówmy?

Sharebee czyni z pracowników ambasadorów marki

  • Sharebee specjalizuje się w social sellingu i employee advocacy — działaniach, które sprawiają, że marka buduje wizerunek i sprzedaż również dzięki zaangażowaniu swoich pracowników w mediach społecznościowych.
  • Wyróżnikami firmy są: platforma do zarządzania i analizowania treścią ambasadorów, a przede wszystkim zespół specjalistów budujących relację z klientem.
  • Sharebee oferuje m.in. tworzenie treści, wspieranie boss brandingu czy warsztaty z prowadzenia profilu na LinkedIn.
  • Do klientów firmy należą takie marki jak: Samsung, Bosch, Pekao, Santander, Orange, DB Schenker czy Heineken.

Jaki był punkt wyjścia?

W momencie, w którym spotkaliśmy się z Sharebee na warsztacie Discovery, firma miała swoją stronę internetowę do promowania unikatowej platformy, pierwszej na polskim rynku. Problem w tym, że komunikacja marki była niejasna — potencjalny klient mógł po prostu nie wiedzieć, z jak szerokiego spektrum usług może skorzystać, na czym dokładnie polegają, kto stoi za projektem, co można zyskać dzięki współpracy itd. Decyzja firmy o rebrandingu oraz zleceniu nowej strony była zatem naturalnym krokiem ku potrzebnym zmianom.

Jako główne cele projektu wskazaliśmy zwiększenie wiarygodności — m.in. poprzez podkreślenie roli zespołu stojącego za marką Sharebee. To konkretne osoby budują markę Sharebee. To konkretne osoby dbają o wsparcie i relacje z klientami. Uznaliśmy, że sukcesem będzie stworzenie funkcjonalnej, czytelnej strony, ale z efektem wow — takiej, która generuje leady i jest spójna z całościowym przekazem budowanym przez markę.

Katarzyna Balcerzak, Project Manager Wise People

Firma postanowiła powierzyć nam design i development nowej strony internetowej już po wcześniejszym rebrandingu zrealizowanym przez inną agencję. Wiadomym było zatem, w jakich ramach identyfikacji wizualnej mamy projektować stronę, wiedzieliśmy też, jakie treści ma ona komunikować. Sharebee planuje ekspansję na zagraniczne rynki, tym bardziej znaczenia nabrało połączenie czytelnej i przyjaznej formuły z designem, który na pierwszy rzut oka wywoła entuzjastyczną reakcję użytkownika.

To zawsze ciekawe wyzwanie, gdy Klient trafia do nas już z doświadczeniem rynkowym, z wypracowaną koncepcją marki, z pomysłem na komunikację. Tu spotkał się fajny zespół z fajnym zespołem. Fachowcy z fachowcami. Mogliśmy zatem polegać na swoich wzajemnych doświadczeniach i podobnym spojrzeniu na biznes, budowanie marki, relacji.

Katarzyna Balcerzak, Project Manager Wise People

Podczas warsztatu Discovery Workshop przepracowaliśmy wspólnie m.in.:

  • proponowane wartości,
  • problemy i potrzeby grupy docelowej,
  • potencjalną architekturę strony.

Owocna praca warsztatowa udowodniła, że nasze wspólne działania mają sens, dlatego Sharebee postawiło na nasz zespół. Od tego momentu dążyliśmy do tego, by premiera nowej strony zbiegła się z “pokazaniem światu” nowego oblicza Sharebee — firmy, która doskonale wie, jak pomagać w budowaniu wizerunku innym organizacjom, więc… sama komunikuje na najwyższym poziomie.

Design, czyli zakomunikować rebranding

Nowe oblicze marki Sharebee to praca studia Kommunikat (pozdrawiamy!). Jej specjaliści wypracowali identyfikację wizualną marki oraz standardy komunikacji, które zostały zawarte w brandbooku. Ten z kolei stał się swoistym przewodnikiem dla naszych prac designerskich.

Sharebee zależało na intrygującym efekcie, co postanowiliśmy wyrazić np. mikroanimacjami czy wyrazistym stylem poszczególnych sekcji.

Piotr Strzembowicz, UX/UI Designer Wise People

Aby pokazać zespół stojący za marką Sharebee, skupiliśmy się na wykorzystaniu wielu zdjęć z ich dopracowanej sesji. Fotografie są pełne ciepła i humoru, a wręcz memiczności — idealnie komunikują autentyczny charakter zespołu i tworzących go osób.

Piotr Strzembowicz, UX/UI Designer Wise People

Skoro ma wyglądać, musi też i działać

Strona Sharebee pełni wiele funkcji, dlatego jest bogata w treści. Jest nie tylko wizytówką marki, ale ma też promować eventy czy webinary, a do tego stanowić bazę wiedzy czy źródło pozyskiwania leadów, np. poprzez newsletter i bezpłatne e-booki.

To wszystko stanowi elementy, które muszą uwzględniać developerzy odpowiedzialni za przygotowanie strony, która docelowo ma być prosta, intuicyjna w obsłudze, a ponadto lekka, bezpieczna i atrakcyjnie odzwierciedlająca designerską koncepcję.

Przy wdrażaniu strony musiałem wziąć pod uwagę m.in. integracje z API, optymalne skalowanie rozlicznych zdjęć na różnych nośnikach czy właściwe zanimowanie elementów.

Jakub Topoliński, Front-End Developer Wise People

Wśród ciekawych rozwiązań zastosowanych na stronie głównej Sharebee warto wskazać np.:

  • nowoczesny scrolljacking sekcji przedstawiającej funkcjonalności platformy dla ambasadorów,
  • paralaksę nadającą dodatkowej dynamiki i mocy fotografiom wykorzystanym w sekcji “wsparcie ekspertów”.

Z mojej perspektywy było to podwójnie ciekawe wyzwanie, ponieważ poza ambitnymi założeniami projektu, miałem okazję po raz pierwszy korzystać z frameworku Tailwind CSS, który jest kolejnym narzędziem oszczędzającym, optymalizującym czas mojej pracy.

Jakub Topoliński, Front-End Developer Wise People

Podsumowanie

Nowa strona Sharebee zadebiutowała w sieci 23 maja — jako element “nowego otwarcia” po rebrandingu marki. Jedno z haseł firmy wskazuje: “Jeśli chcesz dotrzeć do tysięcy uszu, zacznij mówić setkami ust”. Gorąco wierzymy, że zaprojektowana i zakodowana przez zespół Wise People strona sharebee.pl pozwoli marce “zapylać” 🙂 dla jeszcze większego grona uznanych marek, które chcą wykorzystał potencjał employee advocacy i social sellingu.

To przykład projektu, którym zarządza się z prawdziwą przyjemnością. Czuliśmy, że tworzymy stronę, która pokazuje prawdziwą, pozytywną twarz firmy, która wyznaje podobne wartości do naszych — bo dla nas również B2B to tak naprawdę Human2Human.

Katarzyna Balcerzak, Project Manager Wise People

Serdecznie i z całą odpowiedzialnością polecam Wise People. Robią świetną robotę, są prawdziwym partnerem, dowożą to, co obiecują.

Marcin Sokołowski, CEO Sharebee

Dobrym początkiem projektu był warsztat, na którym przeanalizowaliśmy dotychczasową komunikację oraz to, czego potrzebujemy. Współpraca była uczciwa i klarowna, z obustronnym zaangażowaniem i zrozumieniem. Strona, którą teraz dysponujemy, jest łatwa w edycji dla osób nietechnicznych, a przy tym bardzo spójna z naszym brandem. Jeśli mogę doradzić coś innym firmom — potraktujcie to poważnie, zarezerwujcie czas na szlifowanie treści, spotkania zespołu i feedback. Dzięki częstym iteracjom praca będzie szła gładko obu stronom. Efekt na pewno wam to wynagrodzi. Ekipa Wise People dba o każdy etap projektu, trzyma rękę na pulsie. Robienie nowej strony wcale nie musi wiązać się z nerwówką! 🙂

Sylwia Chmielewska, Marketing Managerka Sharebee