Lustereczko, powiedz przecie, kto najlepszy biznes ma na świecie? Albo inaczej: lustereczko, powiedz przecie, powiedz coś o moim biznesie. Właśnie tak, bardzo prawdopodobne, że masz do dyspozycji takież lustereczko, a jest nim firmowa strona internetowa.
Chaos na stronie, chaos w biznesie
Trudno zachować choćby w miarę obiektywne spojrzenie na firmową stronę, gdy swego czasu zainwestowało się w nią pieniądze, czas i energię. Jednak rzeczywista ocena Twojej najważniejszej (bo powszechnie dostępnej) wizytówki jest niezbędna.
Krytyka stron internetowych bardzo często skupia się na aspekcie wizualnym czy braku responsywności. I to w pełni zrozumiałe, ale problem może być dużo głębszy.
Być może strona Twojej firmy mówi o Twojej firmie… może nic nie mówi. A skoro tak, to jednak mówi, ale nie tak, jak sobie tego życzysz.
Zrób prosty test. Posadź przed ekranem osobę niezwiązaną z Twoim biznesem. Najlepiej taką, która nawet do końca nie orientuje się, czym właściwie się zajmujesz. Niech wejdzie na Twoją stronę, żeby błyskawicznie się tego dowiedzieć. Ma z tym trudność? W takim razie strona nie spełnia swojej podstawowej funkcji.
Najczęściej to kwestia źle zaprojektowanej struktury, a także niewłaściwie dobranej treści. No dobrze, ale użyłem sformułowania “problem może być dużo głębszy”, a odświeżenie funkcjonalności i contentu przecież szczególnie dużym problemem nie jest.
Miałem na myśli problem głębszy, bo fundamentalny. Chaos na stronie = (najprawdopodobniej) chaos w biznesie.
Być może strona jest chaotycznie zaprojektowana i mało precyzyjnie opisuje Twoją działalność, ponieważ m.in.:
- nie masz sprecyzowanej grupy docelowej, jasno określonej “buyer persony”,
- nie komunikujesz o swoich najważniejszych atutach, o przewagach konkurencyjnych,
- chcesz budować markę bez profesjonalnego brandingu, nie dysponujesz brandbookiem.
Zmiana na horyzoncie
Nie raz i nie dwa zgłaszali się do nas klienci z zapytaniem o zaprojektowanie i wdrożenie strony. Już po pierwszych rozmowach jasne stawało się, że czeka nas większa, ale jakże wartościowa praca. To właśnie w tym celu stworzyliśmy warsztat, który pozwala dostrzec deficyty, zdefiniować cele czy wypracować procesy, które całościowo wpływają na biznes. Zadania dla naszych developerów są zatem ostatnim etapem złożonej, wartościowej współpracy.
Tak rozumiemy nowoczesny konsulting – dotyka sprzedaży, wizerunku, designu – a nie tylko czysto technologicznych zagadnień. Pomoc firmom w wyjściu z chaosu.
W ten sposób firmowa strona staje się lustereczkiem, które odpowiada nam w dużo bardziej optymistycznym tonie. Za wybornym designem, contentem kryje się rzeczywista świadomość CO, DLA KOGO i JAK robimy. W teorii: truizm. W praktyce: każdy biznes wpadnie w chaos, jeśli nie zbuduje silnych fundamentów.
Zapraszamy, jeżeli chcesz o tym porozmawiać przez pryzmat Twojego biznesu.